Τι λύση προτείνει το ΡΚΚ για το Ιράκ;

Τι λύση προτείνει το ΡΚΚ για το Ιράκ;

Ο κ. Navdar Sînegir, μέλος της επιτροπής για τις διεθνείς σχέσεις της Ένωσης Κοινοτήτων Κουρδιστάν (KCK), μίλησε με το πρακτορείο ειδήσεων ANF σχετικά με τις πρόσφατες ιρακινές εκλογές, σε τι διέφεραν από από τις προηγούμενες, το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για τις διεθνείς δυνάμεις και τις γειτονικές χώρες και τις προσδοκίες των Ιρακινών.

 

Υπογραμμίζοντας ότι το Ιράκ του σήμερα δεν μπορεί να κυβερνηθεί όπως το παλιό Ιράκ, δήλωσε ότι ο ρόλος και η λειτουργία της νέας κυβέρνησης θα πρέπει να καταστήσει τα αποτελέσματα των εκλογών ουσιαστικά.

Απαντώντας σε τοποθετήσεις του τύπου ότι ένας σωστά κυβερνώμενος τόπος δεν ζει κρίση και αν ζήσει τότε οι συνεπειές της οι δεν θα ήταν τόσο μεγάλες, είπε: "Το Ιράκ βρίσκεται σε μία γεωγραφική θέση και είναι μία χώρα όπου πολλοί και  διαφορετικοί  μεταξύ τους άνθρωποι ζουν μαζί, επίσης πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να παρέμβουν στα εσωτερικά του. Για το λόγο αυτό αναμένονται παρεμβάσεις τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό, όπως επίσης και διάφορα πολιτικά παιχνίδια».

Δήλωσε επίσης ότι ο μόνος τρόπος για να ξεπεραστούν τα προβλήματα του Ιράκ είναι η εδραίωση της δημοκρατίας με βάση το ιρακινό σύνταγμα. "Εάν αναπτυχθεί η δημοκρατία δεν θα υπάρχει διαφθορά και η δικαιοσύνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο νόμος θα αναπτυχθούν επίσης, πράγμα το οποίο με τη σειρά του θα εξαλείψει πολλά προβλήματα".

 

Πώς αξιολογείτε τις ιρακινές εκλογές από την πλευρά του Κουρδικού Απελευθερωτικού Κινήματος;

Καταρχάς, η διεξαγωγή εκλογών είναι σημαντική όταν μιλάμε για δημοκρατία. Σε μια χώρα που παλεύει με τόσα προβλήματα όπως το Ιράκ, αναμένουμε με περιέργεια να δούμε ποιος θα κερδίσει τις εκλογές, ποιο πολιτικό κίνημα. Οι εκλογές στις 12 Μαΐου το έδειξαν πολύ καθαρά. Το σημερινό Ιράκ δεν μπορεί να κυβερνηθεί όπως το παλιό Ιράκ.

Ειδικότερα, φαίνεται δύσκολο να πάρει την εξουσία ένα μόνο κόμμα ή  μία μόνο  σεκταριστική ομάδα. Για το λόγο αυτό, το νεοσυσταθέν κοινοβούλιο είναι επίσης σημαντικό για την εκπροσώπηση όλων των λαών, την ενσωμάτωση των εθνικών μειονοτήτων και των πεποιθήσεων στο κοινοβουλευτικό πλαίσιο, τόσο σε περιφερειακό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Θεωρούμε σημαντικό ότι πολλά κόμματα και  πολιτικοί σχηματισμοί αμφισβήτησαν την εκλογική διαδικασία. Όπως και να έχει, πιστεύουμε ότι αξίζει να αξιολογηθεί το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής γενικά. Ελπίζουμε ότι η νέα κυβέρνηση θα διαδραματίσει ρόλο τέτοιο που θα καταστήσει τα αποτελέσματα των εκλογών ουσιαστικά.

Ο εκδημοκρατισμός του Ιράκ αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους Κούρδους. Αυτό είναι κατά κύριο λόγο ευθύνη της περιφερειακής κουρδικής κυβέρνησης. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις με αυτή την έννοια. Διαπιστώνεται ότι οι Κούρδοι στο Μπασούρ (Νότιο) Κουρδιστάν είναι υποχρεωμένοι να αναπτύξουν ένα πιο δημοκρατικό σύστημα και να επιτύχουν την ενότητα μεταξύ τους.

 

Τι είδους αλλαγές έχουν προωθήσει οι εκλογές στο Ιράκ μέχρι στιγμής;

Η κατάσταση του ιρακινού κράτους και ο τρόπος που έχει μέχρι σήμερα  λειτουργήσει πρέπει να γίνει καλά κατανοητός και να αξιολογηθεί. Όπως είναι γνωστό, ο Σαντάμ Χουσεΐν ανέλαβε τη διοίκηση μέσω πραξικοπήματος. Αυτή η κυβέρνηση διήρκεσε ακριβώς 23 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το Ιράκ κυβερνήθηκε  δικτατορικά. Ίσως έδινε φαγητό στους ανθρώπους, αλλά δεν έκανε σοβαρό έργο για λογαριασμό της ανθρωπότητας. Ειδικά για τους Κούρδους και τους Σιίτες το καθεστώς αυτό ήταν αιματοβαμμένο.

Κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του Σαντάμ Χουσεΐν, ο ιρακινός λαός βρισκόταν συνεχώς σε πόλεμο. Υπήρξε ένας 8χρονος πόλεμος με το Ιράν, ακολουθούμενος από την κατοχή του Κουβέιτ το 1991 για 7 μήνες. Όλοι αυτοί οι πόλεμοι έκαναν  τον ιρακινό λαό να θρηνεί. Ο Σαντάμ διατήρησε τη δικτατορία του με πόλεμο και καταπιεστικά μέσα. Αυτή ήταν η κατάσταση μέχρι την επέμβαση των ΗΠΑ το 2003. Όλες οι εκλογές που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια της εποχής του Σαντάμ είχαν κερδηθεί από τον Σαντάμ κατά κόρον. Το Μπάαθ κέρδισε όλες τις εκλογές που διεξήχθησαν κατά την περίοδο του Σαντάμ και ήταν αδιανόητο για ένα κόμμα διαφορετικό από το Baath να πάρει κάποιο ευνοικό αποτέλεσμα. Εν ολίγοις, από την εποχή των Umayyads, η εξουσία στο Ιράκ έχει πάντα μονοπωληθεί από τους Σουνίτες.

 

Οι Σουνίτες δεν δέχτηκαν ποτέ άλλα έθνη στη διακυβέρνηση του Ιράκ.

Παρά το γεγονός ότι ο πληθυσμός των Σιιτών και των Κούρδων στο Ιράκ είναι πολύ μεγάλος, οι Σουνίτες δεν αναγνώρισαν σε άλλους λαούς το δικαίωμα να συμμετάσχουν στη διακυβέρνηση. Αντιθέτως, προσπαθούσαν συνεχώς να εξασφαλίζουν την εξουσία  με καταστολή και σφαγές. Ωστόσο, οι Σιίτες, οι Κούρδοι, οι Τουρκμένοι, οι Ασσύριοι, οι Γιεζίδι, οι Σαμπάκ είναι άνθρωποι που ζουν στο Ιράκ.

Μετά την παρέμβαση των ΗΠΑ το 2003 στο Ιράκ, εκπονήθηκε νέο σύνταγμα και νέες εκλογές ορίστηκαν. Το ιρακινό σύνταγμα στρέφεται κυρίως προς τη δημοκρατία. Ωστόσο, η κρίση στη χώρα και η πολιτική αστάθεια δεν επιτρέπουν το να γίνει πράξη. 

Αυτή ήταν η πέμπτη κοινοβουλευτική εκλογή μετά την παρέμβαση των ΗΠΑ. Όλα τα πολιτικά κόμματα και οι εκπρόσωποι μειονοτήτων στη χώρα περιλαμβάνονται στον εκλογικό ανταγωνισμό για το Κοινοβούλιο των 329 εδρών.

Σύμφωνα με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στη χώρα, ο Πρόεδρος θα πρέπει να είναι  Κούρδος, ο πρωθυπουργός Σιίτης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Σουνίτης. Εάν επιτευχθεί σταθερότητα στη χώρα, η υλοποίηση αυτών των κανόνων αποτελεί σημαντικό βήμα όσον αφορά το επίπεδο εκπροσώπησης των λαών που ζουν στο Ιράκ και των διαφορετικών πεποιθήσεων εντός της κοινωνίας όπως επίσης και για τον εκδημοκρατισμό του Ιράκ.

 

Ποια ήταν η διαφορά μεταξύ των εκλογών της 12ης Μαΐου και των προηγούμενων;

Η διαφορά είναι ότι οι εκλογές της 12ης Μαΐου έλαβαν χώρα μετά τις επιθέσεις του DAESH (ISIS). Λόγω των επιθέσεων που πραγματοποίησε το DAESH το 2014, το Ιράκ αντιμετώπισε μεγάλο σοκ και κρίση. Ένας από τους λόγους αυτών των επιθέσεων ήταν ότι η χώρα δεν κυβερνιόταν καλά. Ιδιαίτερα οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν και υλοποιήθηκαν είχαν τροφοδοτήσει και εμβαθύνει τις σεχταριστικές συγκρούσεις. Ο DAESH προέκυψε από αυτό. Αυτό οδήγησε επίσης στο τέλος της περιόδου Αλ Μαλίκι και στη μεταβίβαση της εξουσίας στον Abadi. Πράγματι, η περίοδος του αγώνα κατά του DAESH είναι η περίοδος του Αμπάντι. Είναι αποτέλεσμα αυτού του αγώνα η προκήρυξη των εκλογών στο Ιράκ.

Μία από τις προφανείς διαφορές μεταξύ αυτών των εκλογών και των προηγούμενων είναι ο μεγάλος αριθμός συνασπισμών και πολιτικών κομμάτων. Αυτή είναι μια καινοτομία από μόνη της. Στις εκλογές συμμετείχαν συνολικά 25 κόμματα και 63 συνασπισμοί. Ο Μοκτάντα αλ-Σαντρ, ο οποίος κέρδισε στο Ιράκ, σχημάτισε μια συμμαχία με τους κομμουνιστές. Η υποστηριζόμενη από το Ιραν σιιτική πολιτοφυλακή Χάντι Ελ Αμίρι ήρθε δεύτερη και ο Χαϊντάρ αλ-Ιμπάντι τρίτος.

 

Ο Moqtada al-Sadr ήταν προετοιμασμένος για τις εκλογές αυτές

Ο Moqtada al-Sadr ήταν έτοιμος για αυτές τις εκλογές και απέσπασε την υποστήριξη του αραβοσιιτικού εθνικισμού ειδικότερα. Λίγους μήνες πριν, ο al-Sadr συναντήθηκε με τον πρίγκηπα της Σαουδικής Αραβίας. Αυτή η συνάντηση δείχνει επίσης την υποστήριξη του Αραβικού Συνδέσμου, το οποίο είναι μια δημιουργία των ΗΠΑ. Είναι λάθος να αξιολογήσουμε την επιτυχία του al-Sadr ως συνηθισμένη. Αυτές οι εκλογές δεν διεξήχθησαν στη λογική Σιίτες εναντίον Σουνιτών ή Σιίτες εναντίον Σουνιτών και  Κούρδων. Στην πραγματικότητα αποδείχθηκε ότι ήταν ένας αγώνας μεταξύ των σιιτών.

Οι εκλογές ήταν σαφώς ενδιαφέρουσες για τις Δυτικές δυνάμεις και τις περιφερειακές χώρες. Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τη Σαουδική Αραβία και το Ιράν, καθώς και από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Έχουν γίνει πάρα πολλές ενστάσεις για τα εκλογικά αποτελέσματα. Η πρώτη εκλογiκή  αναμέτρηση με ηλεκτρονικά μέσα στο Ιράκ ήταν θέμα συζήτησης από μόνη της. Εκτός από τους Σουνίτες, όλοι, ειδικά οι Σιίτες και οι Κούρδοι, είχαν καλά αποτελέσματα σε περιοχές όπου κυριαρχούν. Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που επηρέασαν τα αποτελέσματα αυτών των εκλογών ήταν το ποσοστό συμμετοχής. Ήταν αρκετά χαμηλό, 45,2%. Και είναι πολύ χαμηλό σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές. Αυτό πρέπει να είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να αξιολογηθούν. Καμία από τις κυβερνήσεις που ήρθαν στην εξουσία μετά την παρέμβαση στο Ιράκ δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες και τις απαιτήσεις του λαού. Η χώρα ήταν ένα πεδίο μάχης μονίμως. Έχουμε πόλεμο στο Ιράκ για 10 χρόνια, άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά. Οι διαδοχικές κυβερνήσεις δεν βρήκαν λύσεις σε οικονομικές και πολιτικές κρίσεις. Ίσως αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές ήταν χαμηλό.

Ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να θεωρηθεί σημαντικό είναι η πολύ σαφής στάση των ανθρώπων στο Κουρδιστάν: στο Μπασούρ, από τώρα και στο εξής, δεν θα είναι μόνο δύο τα κόμματα που θα παίζουν κάποιο ρόλο. Εκτός από αυτό, αν αναλύσουμε τον αριθμό και τα χαρακτηριστικά των κομμάτων που συμμετείχαν στις εκλογές, θα δούμε ξεκάθαρα ότι ο αγώνας θα είναι μεταξύ και άλλων φορέων εκτός από το KDP και το PUK.

Στις εκλογές αυτές συμμετείχαν συνολικά 8 κόμματα και πολιτικά κινήματα. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του Ιράκ και του Μπασουρ.

 

Ποια είναι η προσέγγιση της ιρακινής κυβέρνησης προς τους Κούρδους του Μπασουρ;

Η ιρακινή κυβέρνηση έχει διατηρήσει το διάλογο και την επαφή με τους Κούρδους από το παρελθόν. Τα κράτη κατακτητές της Τουρκίας, της Συρίας και του Ιράν είχαν διαφορετική πολιτική έναντι του Κουρδιστάν. Ωστόσο, τα συνταγματικά δικαιώματα των Κούρδων και η αποδοχή των Κούρδων ως λαού που ζει στην επικράτειά του δεν έχουν αναπτυχθεί σύμφωνα με τον ορισμό του δικαίου περί δικαιωμάτων. Όλα τα σημερινά επιτεύγματα στο Bashur έχουν κερδηθεί με μεγάλο κόστος. Η σφαγή στη Halabja δεν ξεχάστηκε ποτέ. Εκατοντάδες χωριά κάηκαν και εκκενώθηκαν, χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Με την παρέμβαση στο Ιράκ, έγινε δεκτή η ομοσπονδιακή δομή του Μπασούρ. Ωστόσο, η ιρακινή κεντρική κυβέρνηση δεν είναι έτοιμη να επιτρέψει εξελίξεις που μπορούν να ξεπεράσουν αυτήν την κατάσταση.

 

Η Περιφερειακή Κυβέρνηση του Κουρδιστάν δεν έχει διαδραματίσει τον ρόλο της.

Με τις επιθέσεις του DAESH, υπήρχαν τεράστιες δυνατότητες στο Bashur. Ωστόσο, η αβεβαιότητα στις λεγόμενες "αμφιλεγόμενες" περιοχές, καθώς και το γεγονός ότι η Κουρδική Περιφερειακή Κυβέρνηση δεν μπορούσε να εξασφαλίσει την επιτυχία της  όποιας διαδικασίας , άλλαξε την πορεία των πραγμάτων κυρίως με το δημοψήφισμα της 25ης Σεπτεμβρίου 2017.

Η περιφερειακή κυβέρνηση δεν διαδραμάτισε σωστά το δικό της ρόλο, λόγω των λαθών που είχαν προηγηθεί. Η κυβέρνηση του Ιράκ δέχεται το Μπασούρ αλλά λέει: "Εντάξει, σας δέχομαι, έχετε δικαιώματα και νόμους, αλλά μέχρι εκεί που εγώ θέλω" επίσης: "Θα κάνετε τα πάντα φτάνει να το ξέρω και να συμφωνώ".

Μετά το δημοψήφισμα της 25ης Σεπτεμβρίου, για παράδειγμα, τα αεροδρόμια Sulaymaniyah και Hewler έκλεισαν, τα σύνορα και τα τελωνειακά σημεία ελέγχου έκλεισαν επίσης.

 

Είναι υπεύθυνες μόνο οι ξένες δυνάμεις για την κρίση στο Ιράκ; Ποιος είναι ο ρόλος της ιρακινής κυβέρνησης και της κουρδικής περιφερειακής κυβέρνησης;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την κρίση στο Ιράκ. Ωστόσο, προφανώς η  κύρια ευθύνη ανήκει στον κυβερνήτη ο οποίος έχει και την εξουσία.

Δεν υπάρχει κρίση σε κανένα σωστά διαχειριζόμενο χώρο και αν υπάρχει, τα επακόλουθα δεν θα είναι τόσο βαριά. 

Το Ιράκ βρίσκεται σε μία γεωγραφική θέση και είναι μία χώρα όπου πολλοί και  διαφορετικοί  μεταξύ τους άνθρωποι ζουν μαζί, επίσης πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να παρέμβουν στα εσωτερικά του. Για το λόγο αυτό αναμένονται παρεμβάσεις τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό, όπως επίσης και διάφορα πολιτικά παιχνίδια

 

Η κρίση επιδεινώθηκε επειδή το Ιράκ ήταν εκτεθειμένο σε εισβολή

Η κουρδική περιφερειακή κυβέρνηση έχει ένα μεγάλο και εξέχοντα ρόλο στη δημιουργία του χάους και της κρίσης. Η κουρδική περιοχή δεν έχει κυβερνηθεί σωστά εδώ και πολύ καιρό. Το Κοινοβούλιο δεν συνεδριάζει, η κυβέρνηση δεν λειτουργεί. 

Μια άλλη σημαντική αιτία της κρίσης και του χάους στο Ιράκ είναι ότι η κυβέρνηση έχει αφήσει τη χώρα ανοικτή σε συνεχή εξωτερική παρέμβαση και απειλές. Οι βάσεις της Τουρκίας στο Ιράκ και τα σύνορα του Μπασούρ είναι ένα παράδειγμα. Σε παρόμοιες περιπτώσεις, τόσο η κεντρική κυβέρνηση όσο και η κουρδική περιφερειακή κυβέρνηση δεν έχουν σθεναρή στάση. Αφήνουν την εντύπωση ενός συμβιβασμού. Αυτό φυσικά φοβίζει τους ανθρώπους που ζουν στο Ιράκ. Σε μια κατεχόμενη χώρα, οι εισβολείς πρέπει να εκδιωχθούν για να επιλυθούν τα προβλήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το Ιράκ μετά τις εκλογές αυτές; Περιμένετε σημαντικές αλλαγές;

Το Ιράκ ενδέχεται να κυβερνηθεί από μεγάλο συνασπισμό μετά τις εκλογές αυτές. Είναι θέμα συζήτησης ο τρόπος με τον οποίο η νέα κυβέρνηση θα σχηματιστεί και το αν θα ακολουθήσει ή όχι τις προηγούμενες κυβερνητικές πολιτικές. Ωστόσο, το πρώτο κόμμα, το κίνημα al-Sadr, έχει μια σημαντική αποστολή στο Ιράκ, ειδικά στο Najaf Shiism. Λέγεται ότι έχει δύναμη κρούσης περισσότερων των 20.000 ανδρών. Κατά την προηγούμενη περίοδο, γνωρίζουμε επίσης ότι οι Σαδριστές επανειλημμένα προσέφυγαν στο κοινοβούλιο ενάντια στη διαφθορά.

Θα είναι σημαντικό να δούμε τη σχέση που θα έχει με τις γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ιράν και της Τουρκίας. Ωστόσο, όταν εξετάζουμε τις εξωτερικές σχέσεις, βλέπουμε ότι οι εκπρόσωποι των ΗΠΑ και του Ιράν ειδικότερα, θέλουν να έχουν ένα λόγο στα θέματα του Ιράκ, όπως είδαμε μετά τις εκλογές.

 

Ένας μεγάλος συνασπισμός για να βγει το Ιρακ από την κρίση.

Οι Σουνίτες είναι από τις πιο πληγείσες ομάδες στις εκλογές. Είναι απαραίτητο να δούμε ποιος θα είναι ο κίνδυνος για το Ιράκ εάν οι Σουνίτες δεν εκπροσωπούνται επαρκώς στο κοινοβούλιο. Αυτή είναι μια ερώτηση που ανησυχεί όλους. Όσο για τους Κούρδους, πώς θα εκπροσωπούνται στη νέα κυβέρνηση και το κοινοβούλιο, μένει να το δούμε.Θα είναι όπως στο παλιό κοινοβούλιο; Θα πάρουν την Προεδρία;

Εν ολίγοις, το Ιράκ αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες.Απαιτείται ένας ισχυρός κοινοβουλευτικός συνασπισμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Είναι δύσκολο για τον al-Sadr να γίνει πρωθυπουργός επειδή δεν ήταν  υποψήφιος βουλευτής. Ωστόσο, θα διαδραματίσει ρόλο ως σημαντικός παράγοντας λήψης αποφάσεων στο κοινοβουλευτικό έργο, καθώς και στη διαδικασία διαμόρφωσης της κυβέρνησης. Είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν όλα τα τμήματα του ευρύτερου συνασπισμού. Για την ίδρυση της κυβέρνησης απαιτούνται 165 βουλευτές. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο εάν δημιουργηθεί ένας μεγάλος συνασπισμός.

Υπάρχει μια κατάσταση στην περιοχή που ονομάζεται Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο πόλεμος εξακολουθεί να διεξάγεται στο Ιράκ και τη Συρία. Ο Αμερικανός Πρόεδρος Trump έδειξε το Ιράν ως στόχο από την εκλογή του. Εάν η αμερικανική παρέμβαση στο Ιράν γίνει πραγματικότητα, ο πόλεμος και η κρίση θα εμβαθυνθούν στο Ιράκ και το χάος θα αναπτυχθεί αναπόφευκτα. Στην περίπτωση αυτή, τόσο η ιρακινή κεντρική κυβέρνηση όσο και η κουρδική περιφερειακή κυβέρνηση αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις.

 

Έχει το ΡΚΚ λύση για το Ιράκ;

Το κίνημα του PKK αγωνίζεται για όλους τους λαούς που ζουν στη Μέση Ανατολή και θέλει να αναπτύξει τον αγώνα της δημοκρατίας με αυτούς τους λαούς.

Το Ιράκ είναι επίσης ένα σημαντικό κράτος στη Μέση Ανατολή. Είμαστε υπέρ της διατήρησης της ομοσπονδιακής δομής του Ιράκ. Η πιο ενεργή δύναμη μάχης ενάντια στο DAESH στο Ιράκ, ήταν το PKK.

Το PKK αγωνίστηκε με επιτυχία και ασταμάτητα εναντίον των μισθοφόρων του DAESH στο Shengal, στο Kirkuk και στο Makhmur. Σε αυτόν τον αγώνα, το ΡΚΚ υπερασπίστηκε όχι μόνο τους Κούρδους αλλά όλους τους λαούς του Ιράκ.

Το ΡΚΚ απέτρεψε ειδικά τις επιθέσεις και τις σφαγές εναντίον των Γιεζίντι. Το ιρακινό σύνταγμα αναγνωρίζει την αυτονομία και το δικαίωμα αυτονομίας στις μειονότητες.

Ως κίνημα, ο σκοπός μας είναι όλοι οι λαοί να μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους αυτόνομα συστήματα μειονοτικών  και θρησκευτικών ομάδων  και να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους με βάση το δίκαιο όταν δεχθούν επίθεση. Αυτό επιτρέπει στον λαό να ζει ελεύθερα και δημοκρατικά. Το PKK δεν προσπάθησε να αποκομίσει κέρδη για τον εαυτό του σε αυτόν τον αγώνα. Οι Γιεζίντι το λένε αυτό ανοιχτά: "Οι μαχητές του ΡΚΚ ήρθαν μόνο με τα σακίδια τους, και μόνο με αυτά έφυγαν, αφήνοντας μόνο τους μάρτυρες τους σε μας". Είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβετε αυτό. Με άλλα λόγια, δεν ήρθαν για προσωπικό όφελος. Ήρθαν για την ανθρωπότητα και για να προστατεύσουν τους ανθρώπους.

Η δημιουργία ενός σχηματισμού στο πλαίσιο του έργου της Συνομοσπονδίας για τη Λαϊκή Μέση Ανατολή που οραματίζεται ο αρχηγός Apo (Abdullah Öcalan) για τις χώρες της Μέσης Ανατολής εν γένει αλλά και για το Ιράκ είναι ζωτικής σημασίας.

Εάν συμβεί αυτό, οι χώρες της περιοχής θα χαίρουν σταθερότητας και η ασφάλεια θα βελτιωθεί. Όλες οι άλλες πολιτικές έχουν δοκιμαστεί, αλλά το αποτέλεσμα ήταν χάος και κρίση.

Απεργία πείνας για τον Ocalan
Απεργία πείνας για τον Ocalan

Το Πολιτιστικό Κέντρο Κουρδιστάν οργάνωσε και πραγματοποιεί στα Προπύλαια ...

Jiyan's story: μία ταινία για τις γυναίκες της Ροζάβα
Jiyan's story: μία ταινία για τις ...

Η επιτυχημένη αντίσταση εναντίον της πολιορκίας του ISIS («Ισλαμικό Κράτος») ...

Η ίδρυση του PKK γιορτάστηκε στα βουνά του Κουρδιστάν!
Η ίδρυση του PKK γιορτάστηκε στα βουνά ...

Η επέτειος της ίδρυσης του ΡΚΚ γιόρταστηκε με τελετές στα βουνά του Κουρδιστάν. ...

Ένα τραγούδι για τον Ocalan (Lee Brickley)
Ένα τραγούδι για τον Ocalan (Lee ...

Ο Lee Brickley, μουσικός ακτιβιστής από το Ηνωμένο Βασίλειο, που γράφει ...

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού: μια εκδήλωση για τα παιδιά του Afrin
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του ...

Με αφορμή την Παγκόσια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, πραγματοποιήθηκε χτες ...